Sunday, October 9, 2011

The Meeting Is Getting Closer...

Salam buat semua sahabat-sahabat,semoga hidup kita dinaungi rahmat dan kasih sayang Allah.
Amma ba’d.

Hari ini, 9 Oktober 2011 genaplah umur saya menjadi 21 tahun. Sedar tidak sedar, term remaja belasan tahun dah berlalu dalam hidup saya. Saya menjangka tidak ada orang akan ingat hari lahir saya tetapi asas persaudaraan Islam yang kuat sehingga tarikh lahir sahabat pun mereka ingat. Inilah kualiti sebagai seorang sahabat, tahu serba serbi mengenai sahabatnya. Bagi saya kalau sahabat-sahabat saya tidak ingat pun saya tidak kisah sebab saya pasti ada seorang yang tak pernah lupa untuk wish dan sambut hari kelahiran saya; siapa lagi kalau bukan emak saya. Kalau saya di rumah sekarang, saya pasti emak dan ayah pasti sudah bawak kami sekeluarga makan di luar. Apapun jazakumullahu khairan kathiran untuk ikhwah, akhawat serta sahabat-sahabat yang wish  dan mendoakan saya, hanya Allah mampu membalas jasa kalian. Saya doakan kepada kalian semua agar dimurahkan rezeqi dan sentiasa mendapat rahmat serta redhaNya.
Kasih ibu sampai ke Amerika

Harapan saya sempena umur 21 ni agar dapat meningkatkan ilmu, iman dan amal. Saya juga berharap setiap tindakan saya lebih matang dan rasional. Dan suka saya mengingatkan diri saya bahawa semakin meningkat umur maka semakin hampirlah pertemuan saya dengan Allah. Jadi, haruslah saya bersiap-siap semampu mungkin untuk balik ke kampung akhirat membawa amal-amal soleh dan kebajikan. Semoga Allah sentiasa memberi petunjuk dan hidayah kepada saya agar tidak tersesat dalam mengharungi mehnah dan tribulasi kehidupan.

P/S: Alhamdulillah dah boleh mengundi cuma saya belum daftar undi. Apapun saya mendoakan agar rejim thagut yang berasaskan sekularisme itu tumbang dan digantikan pemerintahan Islam yang dapat menjamin keharmonian hidup.

“Dan katakanlah: "Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap." Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.” (Al Isra’:81)

7 comments:

syahmi said...

Haha. Mmg kalo kt umah knpem dh keluar mkn dh mlm birthday tu.

sKiRafaRgEek said...

owh..birthday anda..selamat hari lahir..may Allah shower you His love and may success be with you..ameen

Nadiah Sidek said...

selamat hari lahir..

p/s: jangan lupa daftar sebagai pengundi!

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

to syahmi: tu la pasal,rase nak balik malaysia je..haha
to salwani:thanks wani, may Allah bless you too..
to kak nadiah:terima kasih kak nadiah.insya Allah,nanti saye daftar.dengar cerite PRU 13 dah dekat..hehe

nadmumtazah said...

salam...sanah helwah! semoga bertambah umur, bertambah lg iman, amal dan ilmu..semoga segala urusan dipermudahkan olehNya..ameen

Akmar Nabila Ramli said...

Sanah Helwa; moga umurmu diberkati dgn limpahan kebaikan ;)

Mohamad Nazrul Fazli said...

to nadmumtazah: ameen ya rabbal a'lamin.same goes to you.
to akmar: insya Allah,moga doa tersebut berbalik kepada orang yang mendoakannya..:)