Monday, October 17, 2011

Cerita Anakku...

Salam buat sahabat yang dikasihi Allah, semoga dalam lindungan Allah Azza wa Jalla.
Amma ba’d.

Mendengar tajuk ini mungkin orang akan kata saya buat lawak.

“eleh, setakat anak kucing ke, anak ikan ke, anak kunci ke, aku pun ade. Lapuk la lawak kau.”

Tidak ini bukan lawak, memang betul saya dah ada anak.

“kalau macam tu, mane isteri kau, mane mak anak kau? Jangan kate kau...”

Tidak, memang betul saya ada anak angkat. Macam mana saya boleh dapat anak angkat ini?ha, inilah nak ceritanya.

Pada suatu hari..(ok, ceritanya pendek je ^_^)

Di bawah projek yang dinamakan Projek Penajaan Anak Yatim Palestin kelolaan Aqsa Syarif, saya dan 10 orang sahabat dari RIT bersepakat untuk menyertai projek ini. Bagi saya inilah peluang menambah saham akhirat dan peluang untuk sekurang-kurangnya melepaskan diri di hadapan Allah bahawa saya ada menyumbang untuk saudara kita di Palestin. Mereka yang menjadi anak yatim ini merupakan anak mujahidin yang syahid ketika melawan tentera zionis laknatullah. Ganjarannya sangat besar kalau kita dapat membela nasib mereka. Andai ditakdirkan bahawa pada masa hadapan, anak-anak ini juga syahid, subhanallah, diharapkan agar mereka dapat memberi syafaat kepada ‘ayah’ mereka ini.

“ seorang yang syahid dapat memberi syafaat bagi tujuh puluh ahli keluarganya” (riwayat Abu Daud)

Jadi siapa yang berminat untuk membela nasib anak-anak Palestin, boleh la klik link aqsa syarif ataupun PM di facebook saya.
Wallahua’lam.

P/S: Sedang belajar menjadi bapa.:) 

Anakku: Abdul Rahman Aamarah

7 comments:

FaRHaN SyAHiR said...

... And whoever saves one - it is as if he had saved mankind entirely...(5:32)

abid™ said...

agak2 dia kenal dengan Thaariq Ansari tak??

selamat berusaha menjadi bapa yg cemerlang

:)

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

To brother farhan:thank you for sharing the ayat witg me..:)
To wahid:hopefully they know each other.wow!you are a dad too..great..:)

Akmar Nabila Ramli said...

impressive!

moga dipermudahkan urusan mereka yg menyantuni anak yatim :)

Mohamad Nazrul Fazli said...

to akmar: you should have one..:)

Akmar Nabila Ramli said...

Alhamdulillah. i tried, but still haven't got any replied confirmation after i'd submitted the form. maybe it takes time.

i wish i could have one.insyaAllah. still waiting and quite nervous ^^ Jzkk btw :)

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

insya Allah, they'll reply soon..hopefully you will get one..:)