Wednesday, April 20, 2011

Tuntutan Zaman...

Zaman ini menuntut saya menjadi lebih bertaqwa kepada Allah kerana fitnah yang datang tidak ringan.

Zaman ini menuntut saya agar menjadi lebih berhati-hati dalam memilih arah hidup kerana kehidupan menjadi semakin rumit.

Zaman ini menuntut saya menjadi lebih bijak dan rasional dalam bertindak kerana ia mempengaruhi kehidupan saya di masa hadapan.

Zaman ini menuntut saya sentiasa mencipta dan mencari peluang yang ada di sekeliling demi tertegaknya Islam.

Zaman ini menuntut saya agar bersungguh-sungguh dalam setiap pekerjaan kerana sedetik terleka pasti dipintas orang.

Zaman ini menuntut saya agar menjadi berani untuk menyatakan kebenaran walaupun dicerca oleh puak yang suka mencela kerana inilah tanggungjawab seorang hamba dan khalifah Allah.

Zaman ini menuntut saya sentiasa berfikir secara matang dan kritis kerana mehnah dan tribulasi yang mendatang adalah berat.

Zaman ini menuntut saya menjadi yang terkehadapan kerana Muslim harus cemerlang dalam segala aspek.

Zaman ini menuntut saya agar lebih taqarrub kepada Allah kerana hanya kepadaNya lah tempat berlindung dan kembali.


Zaman ini menuntut saya supaya sentiasa optimis dengan setiap qada’ dan qadar Allah kerana Allah yang mengetahui segala yang terbaik untuk saya.

Kerana zaman ini adalah zaman fitnah. Zaman di mana orang membuang Islam dari kehidupan. Zaman di mana kebanyakan orang sudah melupakan akhirat.

“Ya Allah, kepadaMu lah hamba berlindung dari segala bala’ dan bencana. Ya Allah, kepadaMu lah hamba serahkan jiwa raga dan sandarkan segala harapan. Amin Ya Rabbal A’lamin..”

Ayuh terbang tinggi..:)

No comments: