Monday, December 17, 2012

Infiru...


Salam kepada sahabat yang saya sayangi kerana Allah, semoga semua kita dianugerahkan ketenangan dalam mengharungi liku-liku kehidupan yang penuh tribulasi.
Amma ba’d.

Cuti musim sejuk (winter break) akan bermula tidak lama lagi di US. Ada beberapa tempat di tanah Inggeris serta Ireland sudah mula cuti mereka. Apa perancangan kalian sempena cuti ini? Saya bercadang untuk ke Toronto,Canada bagi menghadiri Reviving Islamic Spirit yang diadakan setiap kali cuti musim sejuk setiap tahun. Namun, sehingga hari ini masih tiada perkhabaran tentang visa Canada yang telah saya mohon sebulan lepas. Apapun, andai tiada rezeki saya ke sana, saya akur akan takdir Allah. Saya percaya dan pasti setiap sesuatu berlaku pasti mempunyai hikmah tersendiri.

“Berangkatlah kamu beramai-ramai (untuk berjihad pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui.” (At Taubah 9:41)

Kepada sahabat-sahabat yang akan menghadiri program yang diadakan di tempat masing-masing, saya doakan semoga Allah mempermudahkan urusan kalian. Hati-hati bagi yang memandu kereta. Bagi yang menaiki kenderaan awam, periksa betul-betul jadual flight, bas, tren, dan sebagainya agar tidak terlepas. Niat menghadiri program-program baik ini kerana Allah dan ingin mendapat manfaat buat diri. Yakinlah, andai niat kita ikhlas dan jujur, kesan yang baik terhadap diri akan muncul selepas tamatnya program. Bagi yang berjalan-jalan, sila berhati-hati juga di musim sejuk, pastinya jalan raya licin disebabkan salji.

Akhir kalam, seeru a’la barakatillah..:)

Reviving Islamic Spirit 2012 (RIS 2012), Toronto,Canada

Muktamar MISG 2012, Dallas, Texas

Perhimpunan Ukhuwwah Insaniyyah Seluruh Ireland 2012 (PUISI 2012), Glendalough, Ireland

Rehlah Insaniah Seluruh England 2012 (RISE 2012), Lancanshire, England

Semoga Allah mengurniakan keberkatan dan kerahmatanNya yang banyak dalam setiap langkah kita.


No comments: