Friday, March 9, 2012

Spring Cabin Retreat 2012 (SCaRe 2012)...

Salam buat saudara dan sahabat yang saya kasihi kerana Allah, semoga Allah memberi rahmat dan petunjuk kepada kita dalam menjalani sisa-sisa kehidupan di dunia ini.
Amma ba’d. 

Alhamdulillah setinggi-tinggi kesyukuran saya panjatkan ke hadhrat ilahi atas limpahan kurniaan nikmat yang tidak terhingga. Semoga Allah senantiasa memelihara saya dan sahabat-sahabat dalam jalan juang dan dakwah sehingga nyawa terpisah daripada badan.

Diberi kesempatan untuk bersama ikhwah-ikhwah dari Pennstate University, Vanderbilt University, Temple University, dan  Michigan State University dalam program Spring Cabin Retreat di Smoky Mountain, Tennessee adalah anugerah Allah yang sangat bernilai buat saya. Pengisian untuk cabin ini adalah berkenaan Ghazwatul Fikr  (serangan pemikiran). Secara jujur, saya pernah mendapat pendedahan ghazwatul fikr ini semasa di tingkatan empat lagi namun  dalam cabin kali ini, ada beberapa ilmu baru yang saya dapat seperti kisah dan catatan King Louise IX. Namun, apa yang lebih berharga adalah nilai ukhuwah islamiyah yang dikurniakan Allah. Dapat berada dalam suasana islami biarpun hanya dua hari sudah dapat memberi ketenangan dan kelegaan di hati setelah kita hidup dalam sebuah masyarakat yang hanyut dengan arus pemodenan yang melalaikan dan menipu daya.

Dapat bersama-sama makan, berpeluk-pelukan sesame ikhwah, bergelak ketawa, serta melakukan amal-amal islami seperti solat berjemaah, membaca mathurat berjemaah, mendengar tazkirah serta tazkiyatun nafs adalah perkara yang benar-benar membasahkan hati yang adakalanya gersang.

Doa saya agar Allah mengurniakan peluang dan kesempatan untuk bersama-sama lagi dalam program-program mendatang.

  Setelah hampir dua tahun tak ketemu air terjun

Cuaca di Tennessee sangat best

Kereta peserta program


Azam dan gayanya




P/S: Kadang-kadang saya tak dapat tangkap apa yang dicakapkan oleh orang-orang Tennessee sebab saya orang New York..:P (accent diorang lain sikit)

4 comments:

Shairani Ramli said...

stai

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

besa besa ja mat oi..

Syazwan Adzhar said...

Ostaz!

Tapi tak dapat dgr ustaz nyanyi solo :(

Encik Macho said...

tu la bila ek dia nak jd solo nih..eh, org dah tak solo kot haha ;p