Saturday, October 19, 2013

Oh Tuhan, Aku HambaMu...

Ya Allah,
Tatkala insan sedang diulit mimpi
Aku bangkit dalam sunyi sepi
Memohon ampun dan kekuatan diri
Bagi menempuh onak dan duri
Mengharungi kehidupan duniawi
Mendepani mehnah dan tribulasi

Ya Rahman,
Aku insan kerdil lagi lemah
Menagih kasihMu yang mencurah
Sesekali aku terasa lelah
Seketika ujianMu mencelah
Menunjukkan aku sebuah hikmah
Sesungguhnya Engkaulah ya Allah
Tuhanku yang penuh rahmah

Ya Rahim,
Akan ku terus ketuk pintuMu
Walau terkadang aku dilanda jemu
Namun kasihMu sentiasa bertamu
Menjengah aku yang adakala buntu
Andai ujian datang bertalu
Aku punya Engkau yang satu

Ya Hakim,
Engkau tuhanku yang maha bijaksana
Sedang aku hambaMu yang hina dina
Denai kehidupan yang tersisa
Ku telusuri demi sebuah bahagia
Mencari sakinah di negeri sana

Oh Tuhan, aku hambaMu.

Apa khabar Rochester dan isinya? Moga baik-baik saja.

No comments: