Monday, June 10, 2013

Semangat...

Alhamdulillah sudah dua hari di Malaysia. Bersyukur dapat bertemu ahli keluarga yang sentiasa dirindui. Saya juga sudah melapor diri secara atas talian kepada JPA, hanya menunggu panggilan daripada mereka sahaja (doakan saya sahabat semua).


Saya akui kerinduan kepada bumi Uncle Sam terutamanya Rochester sedang dirasai. ICR, IFM (Turkish restaurant), tasik-tasik sekitarnya, dan masyarakatnya. Entah bila akan kembali ke sana. Apapun pengalaman itulah yang mengajar apa erti kehidupan. Pesanan saya, kepada mereka yang masih di luar negara sana, persiapkanlah diri kita dengan ilmu yang bermanfaat. Masyarakat di Malaysia perlukan perubahan. Untuk melakukan perubahan, kita perlu kepada kekuatan. Kekuatan ilmu, kekuatan material, kekuatan spiritual dan kekuatan mental kerana tidak lagi akan berada dalam dunia idealism. Semuanya adalah reality yang memerlukan kepada KEKUATAN.

Ontario Beach yang sentiasa mendamaikan

Senja berlabuh di Park Point

Pohon epal di hadapan rumah

Tempat mengeratkan ukhuwah

Halal Cheeseburger di RITZone

Usah hidup atas kenangan silam, tetapi binalah kehidupan atas pengalaman lalu..:)


2 comments:

Unknown said...

Somehow grass always seems greener on the other side. However I believe Allah has greater plans for you here in Malaysia. May His guidance always be with you.

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

Jazakillahukhair sis for the du'a. Indeed, he always has a greater plans for all of us, His servants.