Tuesday, February 8, 2011

KasIh SayAng Ibu MemBawa Ke SyurGa..

Salam buat semua, semoga kita semua dilimpahi rahmat dan kasih sayang Allah
Amma ba’d.

Kasih sayang ibu membawa ke syurga. Itu sahaja yang mampu saya coretkan malam ini. Memang saya selalu ‘stalk’ wall emak saya dan saya sangat terkejut apabila melihat status ini.

Click to enlarge the picture
Kerana tidak mahu saya bimbangkan kesihatan beliau, emak saya merahsiakan perkara ini daripada pengetahuan saya. Sebenarnya perkara inilah yang membimbangkan saya sebelum berangkat ke bumi asing ini.

Kepada emak, angah doakan semoga emak cepat sembuh.

“Ya Allah, hambaMu berdoa kepadaMu agar sembuhkanlah emakku dan peliharalah kesihatannya”
Rasullullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibubapa manakala kemurkaan Allah terletak pada kemurkaan ibubapa.(maksud hadith)

Dan Allah berfirman:

“maka dia tersenyum dengan tertawa kerana (mendengar) perkataan semut itu. Dan dia berdoa: "Ya Tuhanku berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat Mu yang telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada dua ibu bapakku dan untuk mengerjakan amal saleh yang Engkau redhai; dan masukkanlah aku dengan rahmat-Mu ke dalam golongan hamba-hamba-Mu yang saleh." (An Naml:19)


P/S: emak saya yang bernama Norhashimah Ahmad itu. Nad Mumtazah itu kawan sekolah rendah saya. Memang emak saya kenal kawan-kawan saya kebanyakkannya.


7 comments:

aNA said...

ameen..

Unknown said...

وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ [٢٦:٨٠


'And when I am ill, it is He who cures me' (26:80)


Segala penyakit dtgnya dari-Nya..begitu juga penawar bgi setiap penyakit..Berdoalah semoga Allah menyembuhkan ibumu...

pedangmerah said...

semoga mak anda dikurniakan kesihatan dan cepat sembuh sepenuhnya AMENN :)

abid™ said...

aku pn dah pernah ada pengalaman sama macam kau nie.kita doakan je la mereka semua selamat.insyaAllah :)

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

to all: tq for your concern n support..barakallahulakum..

PuteriBonda Anis said...

semoga mak nazrul cepat sembuh.. amin. sabar ea. innallaha ma'ana..

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

to hanisah: terima kasih atas doa.may Allah bless u..