Tuesday, December 16, 2008

Assalamua’laikum kepada semua rakan-rakan saya yang berada di dalam dan di luar negara diharapkan kalian semua berada dalam keadaan sihat walafiat.Bagimanakah cuti saudara/I sekalian? Sluggish,mundane,excited or cheerful?anyway, I hope all of you will enjoy your holidays joyfully.




ini adalah hasil tangkapan pada malam tersebut,seekor udang galah

Keesokan paginya kami ke pantai pula untuk mencari kepah, sejenis makanan laut yang rasanya seperti siput. Mencari kepah tidak sesusah mana kerana kita hanya perlu megorek pasir dan akan terus menjumpainya.

Tidak kisah apa yang kawan-kawan sekalian lakukan di rumah asalkan ia member manfaat kepada masa depan kita. Sebenarnya terdapat banyak lagi aktiviti-aktiviti berfaedah yang boleh dilakukan selain memancing dan mencari kepah. Sahabat-sahabat sekalian boleh menghadiri majlis-majlis ilmu di masjid berhampiran,bertadarus,berkelah bersama keluarga dan menolong orang kampong ketika kenduri kendara.






Dalam surah Al-Asr, Allah telah bersumpah dengan masa.Apabila Allah bersumpah dengan sesuatu perkara, ini menunjukkan benda itu amatlah penting dan besar di sisi Allah. Oleh itu, hargailah masa kerana mmasa itu emas.