Wednesday, December 17, 2008

MUSLIM SCHOLAR VS MUSLIM SECULAR

Muslim Scholar in the future

Muslim Scholar : kita mesti belajar ilmu dunia & akhirat.
Muslim Secular : belajar agama nak jadi apa nanti?(dangkalnya fikiran begini...)

Muslim Scholar : Wajib kita mengikut Al-Quran & As-Sunnah kalau nak berjaya.
Muslim Secular : kalau ikut Al-Quran susahla nak maju.itu tak kena ini tak kena
(Islam hanya pada nama.ish3...)

Muslim Scholar : Pengaruh barat berleluasa meracuni fikiran remaja kita. tak boleh jadi ni!
Muslim Secular : alah!budak tu nak berhibur.biarlah!tau la dia taubat tua nanti
(mati tak tunggu tua sheikh.........)

Muslim Scholar : Remaja hanya sekali. jom pi mengaji!
Muslim Secular :Mengaji?? wei! lepakla bila lagi nak enjoy kalau bukan waktu muda
(Mengaji waktu muda sebab dah tua nak jalan pi majlis ilmu pun dah tak larat)

Muslim Scholar : Ish2..aku sedih dengan nasib saudara kita kat Palestin.tiap-tiap hari perang
Muslim Secular : Hangpa kira apa dengan depa.negara kita aman sudah.toksah duk jaga tepi
kain orang(Sesungguhnya setiap mu'min itu bersaudara.....<49:10>)

The power is in your hands, which one you want to be???There is an interminable life after your death.Lets go back to our GUIDANCE

2 comments:

sharifuddin said...

amin.. semoga beliau berjaya mnjadi Muslim Scholar.. hehe..

abid said...

kau sungguh hensem la shasha

dlm ati=ak nak ko blanja aku sha

ha3(gelak paling kejam ko penah dengar)

=)