Monday, October 4, 2010

2:216.....

Alhamdulillah dizahirkan segala kesyukuran kepada Allah tuhan sekalian alam. Tuhan yang maha esa serta memiliki alam semesta dan kepada Nya kita semua akan dikembalikan.
Amma ba’d.

Sedar tidak sedar, sudah sebulan dan seminggu saya berada di perantauan. Allah telah mencampakkan saya di bumi Rochester yang aman dan damai. Bumi yang saya lebih nampak akan kekuasaan Allah. Saya akui, saya tidaklah dilanda homesick kepada ahli keluarga saya di Malaysia kerana selalu sahaja berhubung dengan mereka melalui skype, facebook dan sebagainya. Sebenanya, walaupun keluarga jauh di Malaysia tetapi saya mempunyai ramai ‘ahli keluarga’ di sekitar bumi Amerika ini. Lagipun emak saya mencadangkan supaya saya tidak balik pada tahun hadapan tetapi ambillah peluang untuk berjalan-jalan meneroka bumi ciptaan Allah sementara diberi peluang. Kata orang “erti hidup pada memberi” (tagline Ustaz Hasrizal). Jadi saya ingin berkongsi gambar-gambar sepanjang saya berada di bumi Rochester ini.

Skalny Room: tempat sembahyang jumaat

                                          Park Point: rumah saya paling hujung sebelah kanan

                                            RIT: sekitar kampus saya

                       suasana di pasar awam Rochester (Public Market of Rochester)

                                                   bermulanya autumn season 

                                                di persimpangan Riverknoll

                                         aktiviti mingguan: bermain futsal dalam liga RIT

                                                   they are future nation developers..

Alhamdulillah sebulan pertama dilepasi dengan pelbagai pengalaman dan cabaran. Saya memohon kepada Allah agar perjalanan saya di Rochester sentiasa dibimbing Allah SWT. 

3 comments:

Aizat said...

semoga berjaya yun:)

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

tq aizat..ko pun same la..moge fly tahun depan ke jerman dengan selamtnya..enjoy ur life in Malaysia with ur dearest family coz u will miss em soon..:)

penghuni Bumi said...

seronoknya...bila la nk dpt peluang g sana..MA'ANNAJAH =)